To search

Home › Jakie suplementy na masę

Jakie suplementy na masę

Przygotowujesz dla siebie kanapkę na śniadanie lub szykujesz obiad dla rodziny.

Czy myślisz wtedy o tym, co tak naprawdę znaczy rozsądne żywienie i na czym ono polega? Otóż jedzeniem nazywamy cykl, który polega na dostarczeniu każdej żywej komórce naszego organizmu pokarmu. Dzięki temu procesowi nasz ciało żyje i może prawidłowo działać i realizować swoje życiowe funkcje. Jednakże pod obserwację należy wziąć również to, co jemy i pijemy, bo tylko rozsądny styl odżywiania da naszemu ciału bardzo wysoką klasę jego funkcjonowania. Spójrzcie, że jedząc zbyt skąpo oraz nieregularnie narażamy się na intensywny spadek wagi, a co za tym idzie na niedowagę i anemię. Jeśli zaś spożywamy nazbyt wielokrotnie oraz nazbyt wiele to gwarantujemy sobie nadwagę. Jak sami domyślacie się otyłość prowadzi również do wielu niebezpiecznych schorzeń typu: miażdżyca, problemy z krążeniem i z mięśniem sercowym. Prawidłowe, czyli zdrowe odżywianie się wymaga zatem od nas spożywania odpowiednio przyrządzonego oraz w stosownych liczbach pokarmu. Co winien zawierać nasz posiłek tak, by był zdrowy? Więc w naszym jedzeniu nie może braknąć białek, tłuszczy, cukrów, wody, związków mineralnych i witamin.

Jeżeli nasz organizm będzie pobierało wyżej wymienione związki w prawidłowych ilościach, to możemy spać spokojnie, bo żadna nadwaga, lub niedowaga nam nie grożą.

Jak zostało powiedziane powyżej warto rozsądnie się posilać, by zapobiec w dużej ilości groźnym schorzeniom nie tylko postaci motorycznej , ale również i psychicznej. Dlaczego duchowej? Ponieważ niedobrze pożywione organizm posiada problemy z zapamiętywaniem oraz skupieniem się. Niektóre z chorób, o czym należy tutaj obowiązkowo powiedzieć, to choroby przewlekłe takie jak cukrzyca, czy też osteoporoza. Wynikają one również ze nieprawidłowego trybu posilania się.

Istotnymi zasadami rozsądnego odżywiania są: regularne spożywanie pokarmu, różnorodność dań, omijanie zbyt dużych ilości tłuszczu i cholesterolu, jedzenie dużej ilości jarzyn i owoców, picie niemałej ilości wody i soków naturalnych, omijanie nadmiaru soli i cukru, unikanie alkoholu oraz zaprzestanie palenia.

Jeżeli wyżej wymienione zasady zostaną spełnione, to mamy stuprocentową pewność, że nasz ciało rozsądnie się posila a groźba zachorowania na dużą ilość schorzeń maleje. Dlatego też dbajmy o siebie i sprawdzajmy co spożywamy, bo w zdrowym organizmie, zdrowy dusza. .
Page top